Kävimme kollegani Anskun kanssa Prahassa League Of Lashmasters 2016 -tapahtumassa kuuntelemassa oppeja maailman parhailta ripsiteknikoilta. Haluamme RipsiBarilla aina tehdä asiakkaalle upeat ja turvalliset ripsienpidennykset ja koska ala kehittyy kovaa vauhtia, on hyvä pitää itsensä kartalla uusimmista tuulista.
Olemme seuranneet Facebookissa pitkään Megan Bradley -nimistä ripsiteknikkoa ja kouluttajaa. Megan omistaa Wink Lash Products -nimisen merkin ja Wink Lash Studio -nimisen ripsiliikkeen USAssa (http://www.winklashstudio.com) ja pitää siellä myös paljon volyymiripsikoulutuksia. Olimme Anskun kanssa suunnitelleet reissua Irlantiin tänä syksynä, mutta kun Megan ilmoitti tulevansa Prahaan konferenssiin, muuttuivat suunnitelmat kertaheitolla.
Konferenssi järjestettiin toista kertaa ja se oli loppuunmyyty. Tapahtuman takaa löytyy Tsekkiläinen Petr Lhosky, joka omistaa Diamond Lashes -ripsimerkin. Mukavaa vaihtelua, että ripsialalla on myös miehiä, varsinkin näin intohimoisia työssään!
Petr Lhosky puhui konferenssissa ripsienpidennys -kilpailujen kriteereistä ja miten hyödyntää niitä jokapäiväisessä työssä ripsiteknikkona. Oli mielenkiintoista kuunnella tuomarin mietteitä kilpailutöistä ja mikä hänen mielestään on tärkeintä ripsienpidennysten teossa. Lhoskyn puheesta sai myös paljon faktaa volyymiviuhkojen rakenteesta ja parhaista kiinnitystavoista.
Hanna Putjato, London Lashin perustaja kertoi ripsimuotoilusta ja näytti paljon mielenkiintoisia kuvia vertailuista, missä toiseen silmään oli tehty asiakkaiden toiveiden mukaiset ripset ja toiseen malli, joka heidän omasta mielestään soveltui asiakkaan silmään parhaiten. Tietenkin heidän omassa mallissaan asiakkaan silmä näytti huomattavasti paremmalta! Puheesta saimme paljon uusia ideoita erilaisten ongelmien ratkaisuun, kuten miten tehdä pidennykset alaspäin kääntyviin ripsiin tai ”korjaamaan” pidennyksillä asiakkaan silmänmuotoa.
Russian Queen Lash -merkin Marina Larskaya sekä Polina Glebanova olivat konferenssissa kertomassa erilaisista tavoista, miten tehdä ripsiä iäkkäämmille naisille. He kertoivat miten sekoittaa ruskeita ja mustia volyymiviuhkoja sekä miten avata katsetta ripsienpidennyksillä, jos silmäluomen iho on alkanut roikkumaan tai silmän alle on muodostunut silmäpussi.
Sugarlash -merkin perustaja, Kanadalainen Courtney Buhler, oli puhumassa ripsienpidennysten bisnespuolesta: ”How to market your lash business to build a strong clientele quickly”. Courtney perusti aikanaan Lash Affair Lounge -nimisen (http://www.lashaffairlounge.com) ripsienpidennyksiin erikoistuneen liikkeen, jonka kasvatti nopeasti todella suosituksi. Alkuun teki tämän suosittelija-asiakkaille annetun alennuksen avulla, jonka jälkeen kasvatti mainettaan esimerkiksi lehdistä tai muista medioista hankituilla yhteistyökumppaneilla.
Courtney myös painotti sitä, että asiakkaita on monenlaisia ja liike voi suunnata markkinontinsa tietynlaisille asiakkaille. Tämä tarkoittaisi myös sitä, että kaikki ripsiteknikot keskenään eivät ole kilpailijoita, vain kollegoita. Minun mielestäni tämä pointti oli todella herättelevä! Emme ole RipsiBarilla ikinä ajatelleet, että tulisimme kilpailemaan muiden teknikoiden kanssa, koska uskomme että kaikille hyville tekijöille riittää asiakkaita. Tällä alalla on niin paljon kysyntää, että tarjontaa on jos jonkinlaista. Me haluamme varmistaa, että asiakkaat saavat hyvät ripset. On se sitten meiltä tai muilta. Haluaisimme vain, että ne huonot tekijät jotka eivät osaa tehdä turvallisia ja oikeanlaisia ripsiä, eivätkä ole vaivutuneita edes opettelemaan, jäisivät hyvien tekijöiden jalkoihin! Lisätietoa Courtneysta ja Sugarlashista: http://www.sugarlashpro.com/pages/our-story.
Diamond Lashesin kouluttaja, Tsekkiläinen Marcela Chumová kertoi ripsiasiakkaan valmistelusta, eli ripsien puhdistustavoista sekä erilaisista teippaustekniikoista. Hänen esityksestään sai hyvän tarkistuslistan mihin kiinnittää huomioita kun asettelee asiakasta petiin ja ottaa oman työasennon.
Megan Bradley kertoi kaikki vinkkinsä hygieniasta ja välineiden desinfioinnista. Hän pitää aina selkeän hygieenisen alueen jokaiselle asiakkaalle, jonka päälle kasaa kaikki kerran käytettävät tuotteet, kuten ripsiharjan, desinfioidut pinsetit, paperin/pyyhkeen asiakkaan otsalle. Hän selitti yksityiskohtaisesti miten desinfioi kaikki tuotteensa ja mitkä ovat kertakäyttöisiä. Megan kertoi tekevänsä kaiken lähes kirurgiaan vaadittavalla puhtaudella, mutta ei kuitenkaan halua saada asiakkaalle fiilistä, jossa asiakkaasta oikeasti tuntuisi siltä, että hän on menossa leikkausveitsen alle.
Mielenkiintoisesta aiheesta, värillisten ripsien käytöstä, saimme kuulla protipsejä Evgeniya Prokhorovalta. Hän näytti useita upeita kuvia värillisistä ripsistä, pinkkejä, sinisiä, keltaisia, oransseja, you name it. Upeita ombré -ripsiä ja fantasialuomuksia. Arkisemmassa käytössä eri tietenkin erilaisia värejä sekoitettuna mustiin ripsienpidennyksiin. Kuulemma tällä hetkellä Venäjällä oranssin ja mustan sekoitus on kovin suosittua!
Lopun kyselysessiossa tuli selväksi monia asioita! Esimerkiksi sen, että ”allergia”liimaa ei olemassakaan, vaan syanoakrylaatille herkistyneet eivät voi ottaa ripsienpidennyksiä. Keskustelussa tuli esiin myös se, että esimerkiksi Russian Queen Lashes -merkin tytöt Marina ja Polina eivät tee ollenkaan ripsihuoltoja vaan aina poistavat asiakkailta vanhat ripset ja tekevät uudet. Asiakkaan käyvät kuulemma noin puolentoista kuukauden välein ja maksavat aina hinnan uusista ripsistä. Mielenkiintoinen järjestely! Toisaalta ymmärrän, mutta tuntuu hassulta poistaa kaikki vanhat, vaikka siellä olisi vielä hyviä ripsiä jäljelläkin.
Kuvat: League Of Lashmasters & Vilja Vuolle/RipsiBar
Kuva, jonka Vilja Vuolle (@vilbunen) julkaisi
Tilaa Viljan uutiskirje, josta saat ajankohtaisia meikkivinkkejä ja infoa ja tarjouksia Viljan potrettikuvaus- ja meikkauspalveluista!